Apesal.com

Followers

Monday, December 21, 2009

Nostalgia

Selalunya apabila kita bertemu dengan member-member yang lama tak berjumpa, semua nostalgia, kenangan ketika bersama tentunya menjadi cerita yang utama. Kenangan manis, pahit, gembira, dan sedih menjadi bahan gelak ketawa bersama.

so aku teringat kisah sesat di kuala lumpur pada tahun 1996. kalau tak silap ketika itu aku berada di tingkatan 3 jadi kami bercadang hendak berjalan-jalan di Kuala Lumpur ibukota malaysia. pendek cerita aku berpisah dengan kawan-kawan yang lain sebab ikut tingal bersama pakcik aku di sana dan yang lain lepak kat rumah member. so satu hari aku ingin ke sana untuk bertemu mereka so aku minta pakcik hantar di KL dan aku turun di Yayasan Sabah cawangan KL, aku tak tau di mana tempatnya jadi dijadikan cerita aku telefon la kawan aku ni supaya aku dijemput maklumla mana la aku tau selok belok KL ni tapi tiada orang jawab, aku jadi gelisah aduh mana la nak jalan ni kalau takde orang ambil ni, telefon tak ada orang angkat then aku pun jalan la kebetulan masa pakcik aku hantar tu aku nampak giro bank so p la sana nak amik duit ...

Dari situ bermulalah perjalananku misi yang utama mencari stesen bas untuk balik ke rumah pakcik aku sebab aku yang pegang kunci rumah ... dari bank aku jalan trus sampai aku nampak library so aku ambil kesempatan untuk masuk dalam library tu library negara tu .. mula2 masuk aku ke tempat kanak2 baru nak masuk pengawal tahan hey umur ko berapa, tu tempat kanak2 orang tua kat atas .. dalam hati pergh garang juga mamat ni hahaha then aku naik la kat atas, masuk jer pintu besar aku terasa bagaikan semua memandang aku so aku pun gelabah aku trus masuk menuju ke public phone untuk telefon kawan tapi abang dia angkat kata diorang jalan aduhai ni la ni masalah besar ni tapi aku tak kisah misi aku kena diteruskan.

keluar dari sana trus aku naik jejantas p jalan trus masuk kampung tak tau la kg apa so aku jalan sampai jumpa kedai runcit beli la air mountain dew .. so truskan perjalanan sampai entah tapi rasanya di chow kit dari situ aku tengok banyak bas so aku amik keputusan amik jalan ke kiri sebab banyak bas masuk situ tuk pengetahuan aku tak berani nak naik teksi atau bas sebab aku dengar banyak cerita2 penipuan standard la budak tingkatan 3 tak berani sangat so aku jalan trus sampai tak ada bangunan ada stesen bas je so aku tanya la sorang akak ni aku malas nak tanya lelaki sebab takut aku kena culik ke apa ke kan so cari akak je la (tips untuk orang sesat hehe) so kakak tu kata ai dik bukan kat sini ni adik naik bas dari sana trus ke stesen bas ... so macam aku kata tadi aku tak berani naik bas atau teksi so aku teruskan la perjalanan dengan direction yang akak tu tunjuk tadi aku jalan lurus je tak belok2 di situ la saya nampak lot 10, hankyu jaya entah apa2 lagi bangunan shoping kompleks tu sampai la aku ke dataran merdeka...

Dari situ aku tak tau la aku nak kemana so aku cari orang nak tanya aku nampak sorang pakcik jer pakai kopiah aku rasa aku tanya dia ni ok kot so aku pun tanya la pakcik tu tau ke mana stesen bas tiba2 dia pegang tangan aku, aku dah takut ni aphal plak pakcik ni pegang tiba2 trus dia tarik bawa jalan sambil dia tengok2 aku ... aku kena lakukan sesuatu ni ..tiba2 pakcik tu berhenti then tengok aku dengan pandangan yang menakutkan dan berkata pakcik pun sesat nak .... la pakcik ni pun sesat juga rupanya hahahah...

so bermulalah perjalanan ku bersama pakcik yang aku tak tau la nama dia kemudian dia tanya seorang india u ikut tu laluan monorel jalan terus u sampai la stesen bas, masa tu tak siap lagi so aku bersama pakcik tu selamat sampai ke stesen bas dan perjalanan ku berakhir di sana dan aku selamat sampai ke rumah pakcik aku dengan selamat hehehe

Moral of the story aku teringat satu pepatah malu bertanya kawan sesat jalan so aku tambah kalau sesat tu buat2 la tak sesat .... sekian .... ops lupa plak cerita pasal kawan aku tu ... rupanya kawan aku tu tidur ... abang dia pun tak tau diorang tidur adeh ....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...