Apesal.com

Followers

Tuesday, January 5, 2010

Akhirnya



Penantian aku selama ni telah berakhir juga ... sejak aku mula balik dari luar negara dari tahun lepas sehingga tiba tahun baru, baru kini aku dapat mencapai hasratku untuk makan buah tarap hahahaha syukur alhamdulilah hehe ... kalau ikutkan skang ni memang bukan musim dia tapi tiba2 aku p kedai runcit kan ada plak jual hehe so aku pun apa lagi bedal la hehe mungkin rezeki aku la tu


Untuk pengetahuan korang, buah ni tak ada di semenanjung. So korang tak tau la pasal buah ni kecuali orang yang pernah datang sini so kalau korang nak rasa korang datang la East malaysia. Masa aku duk kelantan ada juga aku tanya2 orang sana pasal buah ni semua orang tak tau. ada yang kata, buah tu beracun.


Buah tarap ni sedap dimakan begitu saja atau dibuat cucur. Rasanya, ermm susah la nak describe yang penting manis la.. sekiranya korang berpeluang datang ke East malaysia ni jangan lupa untuk merasa buah ini.


tula keindahan ciptaan ALLAH bukan setakat manusia atau binatang ALLAH ciptakan berbeza2 bahkan buah-buahan pun diciptakan dengan berbeza2 tu baru perbezaan antara Borneo dengan semenanjung Malaysia, belum lagi di luar negara yang lain .. jadi marila kita bersama2 berfikir betapa hebatnya kuasa ALLAH SWT dan marilah kita bersyukur dengan nikmat yang telah diberikan olehNYA.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...